 |
 |
Operator Comfort
The crane cab provides improved livability and a more comfortable working environment.
The control levers are smooth and responsive to the operators touch.
|
WIDER STEPS AND HAND RAILS |
 |
THIẾT BỊ TỰ ĐỘNG BÁO QUÁ TẢI CỦA TADANO (TADANO AML-C) |
 |
Các thông tin sau đây sẽ được hiển thị trên bộ báo của cẩu địa hình Tadano GR-1450EX-3:
- Chức năng khóa tay trang điều khiển cùng với tín hiệu cảnh báo nghe-nhìn
- Số đường dây cáp
- Chỉ báo chiều dài cần chính
- Chỉ báo vị trí chân chống
- Góc quay toa
- Chỉ báo góc nghiêng cần / chiều dài cần / góc lắp cần phụ / chiều dài cần phụ / bán kính tải / sức nâng định mức / tải thực tế
- Chiều cao nâng móc tối đa
- Tỉ số giữa mô men tải thực tế và mô men tải định mức cho phép
- Tải cho phép
- Chức năng giảm tốc và dừng êm dịu cho việc nâng cần và quay toa
- Công tắc đăng kí vùng làm việc
- Chức năng khởi tạo bán kính tải / góc nghiêng cần / chiều cao nâng móc / phạm vi quay toa
- Đèn cảnh báo bên ngoài
- Chức năng trừ bì
- Áp thủy lực trên mạch chính
- Giám sát mức tiêu thụ nhiên liệu
- Chỉ báo tốc độ quay tang tời (tín hiệu nghe-nhìn) chính và phụ
- Chỉ báo trên lốp cao su
|
ĐỘNG CƠ |

|
Xe cẩu địa hình bánh lốp Tadano GR-1450EX-3 trang bị động cơ Mitsubishi 6M60-TL đạt tiêu chuẩn EUROMOT IIIB.
Loại: 4 thì, turbo tăng áp và làm mát sau, 6 xi lanh thẳng hàng, phun trực tiếp, động cơ diesel làm mát bằng nước.
Dung tích xi lanh: 7.540 lít
Công suất ra tối đa: 200 kW ở 2 600 vòng / phút
Mô-men xoắn tối đa: 785 Nm ở 1 400 vòng / phút
New carrier frame
The new carrier frame design was developed and built so that its lightweight is compatible with its high rigidity to achieve an advanced level of performance. As a result, the rigidity was enhanced enabling highly stabilized maneuverability.
|
HỘP SỐ |
Hoàn toàn tự động, được điều khiển bằng điện tử
Trợ lái thủy lực, điều khiển bằng vô lái, có sẵn 4 mode chuyển hướng: 2 bánh trước, 4 bánh sau, 6 bánh kết hợp, 6 bánh theo đường chéo.
|
TÍNH NĂNG MÁY |
Tốc độ di chuyển tối đa: 15 km/h
Khả năng vượt dốc (tan): 52% (đến lúc dừng máy), 30% .
* Máy nên được vận hành trong thiết kế giới hạn của buồng trục khuỷu động cơ. (17º: Misubishi 6M60TL)
|
KIỂU LÁI |
 |
Động cơ phía sau, tay lái bên phải, 2 cách lựa chọn trục dẫn động (bằng công tắc tay).
6 x 2 trục 1 chủ động, 6 x 4 trục 1 và 3 chủ động.
|
HỆ THỐNG TREO |
Trục 1 treo cứng trên khung xe, trục 2, 3 " xy lanh treo khí - thủy lực" có thể điều chỉnh cân bằng và dao đồng.
|
SỨC NÂNG TỐI ĐA |
Cẩu địa hình Tadano GR-1450EX-3 có sức nâng đạt 145 000 kg ở 2.5 m |
KHỐI LƯỢNG |
Tổng khối lượng xe cẩu địa hình Tadano GR-1450EX-3: 91 154 kg, *90 805 kg
- Trục 1: 29 398 kg, *28 701 kg
- Trục 2: 30 640 kg, *30 814 kg
- Trục 3: 31 116 kg, *31 290 kg
* Nối cần phụ thủ công
|
BÁN KÍNH QUAY TỐI THIỂU |
14.9 m (lái 2 bánh), 9.9 m (lái 6 bánh) (tính tại điểm chính giữa của lốp ngoài xe) |
CẦN CHÍNH |
6 đoạn, được thu đẩy hoàn toàn.
Chiều dài khi thu lại hoàn toàn: 13.1 m
Chiều dài khi đẩy ra hoàn toàn: 61 m
Tốc độ khi đẩy cần: 47.9 m trong 450 s
Tốc độ nâng cần: 20˚ đến 60˚ trong 28 s
|
CẦN PHỤ |
2 đoạn quay xung quanh cần chính.
Góc lắp đặt (5º - 40º) bởi xi lanh nghiêng.
*3 loại góc lắp đặt: 0º / 20º / 40º (*nối cần phụ thủ công)
Chiều dài: 10.3 m và 18 m
|
TỜI CHÍNH |
Loại thay đổi được tốc độ, tang tời có rãnh được dẫn động bằng mô tơ thủy lực kiểu piston hướng trục.
Lực kéo cáp đơn: 70.6 kN {7 200 kgf}
Vận tốc cuốn cáp: 136 m / phút. (ở lớp thứ 4)
Dây cáp: 19 mm (Đường kính)
|
TỜI PHỤ |
Loại thay đổi được tốc độ, tang tời có rãnh được dẫn động bằng mô tơ thủy lực kiểu piston hướng trục.
Lực kéo cáp đơn: 70.6 kN {7 200 kgf}
Vận tốc cuốn cáp: 136 m / phút. (ở lớp thứ 4)
Dây cáp: 19 mm (Đường kính)
|
QUAY TOA |
Tốc độ quay toa: 1.3 vòng / phút
Bán kính quay toa, đuôi xe: 4 600 mm
|
HỆ THỐNG THỦY LỰC |
Cẩu Tadano GR-1450EX-3 trang bị 2 bơm piston thay đổi lưu lượng cho thu đẩy cần, nâng hạ cần và chạy tời. 2 Bơm bánh răng cho trợ lái, xoay toa và các trang bị tùy chọn.
Van điều khiển: van tổ hợp tác động bằng áp thủy lực điều khiển kết hợp với van giảm áp.
Dung tích thùng dầu thủy lực xấp xỉ 763 lít.
Bộ làm mát nhớt: loại làm mát bằng quạt gió, áp suất dầu mạch chính hiển thị trên màn hình AML
Bộ lọc đường dầu hồi về.
|
 |
Outrigger Asymmetric Extension Width Control
When operating the crane with the asymmetric outriggers extended, the AML-C detects the extension width of all of the crane's outriggers (front, rear, left and right) to measure maximum work capacity in each area. When slewing the boom from the longer outrigger area to the shorter outrigger area, the AML-C detects the motion and displays
The maximum capacity according to the extension width of each of the outriggers,and brings the motion to a slow stop before it reaches the maximum capacity. Therefore, even in the case of operator error, the AML-C's slow stop function will help to minimize any safety risk.
|
CHÂN CHỐNG |
4 chân chống chữ H vận hành bằng thủy lực. Từng chân chống được điều khiển đồng hồ hoặc riêng lẻ từ cabin. Được trang bị bộ thăng bằng bọt nước. Đế chân chống có thể được xếp trên kích chân chống hoặc được tháo ra để tăng góc tiếp cận và góc thoát. Tất cả xi lanh được lắp van 1 chiều dẫn hướng. Cẩu vận hành tùy theo chiều dài chân chống được đẩy ra. Mỗi chân chống được trang bị cảm biến đo chiều dài, chân chống có thể tự tháo ra khi di chuyển.
- Hoàn toàn: 8 200 mm
- Trung bình: 7 300 mm và 5 500 mm
- Tối thiểu: 2 990 mm
- Chân đế (Đường kính): 570 mm
|
FUEL MONITORING SYSTEM |
The Fuel Monitoring System, displayed on the AML-C screen, monitors fuel consumption rates during crane operations, idling, and while traveling, allowing the operator to optimize fuel efficiency, reduce CO2 emissions and noise level.
|

|
 |
ECO MODE SYSTEMS |
 |
The Eco Mode System controls the maximum engine speed at the time of crane operation. To prevent an unnecessary rise in engine speed when there is excessive acceleration, the system enables fuel consumption and CO2 emissions to decrease by Max. 22% with Eco mode 1, and Max. 30% with Eco mode 2, and the noise level is reduced.
|
POSITIVE CONTROL SYSTEM |
 |
The Positive Control System effectively controls the quantity of hydraulic pump discharge during crane operation in response to the amount of movement applied by the operating control lever. When the crane is in a state of idling, the Positive Control System keeps the quantity of hydraulic pump discharge to a minimum, reducing fuel consumption and CO2 emissions by up to 20%.
Non-operating mode
The mode keeps the quantity of hydraulic pump discharge to a minimum, which enables a considerable decrease in fuel consumption.
Operating mode
The mode enables the hydraulic pump to function effectively in response to the amount of movement the operating lever applies.
|
ULTIMATE BOOM FOR ROUGH TERRAIN CRANE |
 |
The rounded boom is made of high tensile steel, which allows for decreased boom weight as well as increased boom strength. The high performance AML-C comes standard and helps the operator maintain safe operations
Single telescopic cylinder
For extension and retraction of sections, 6 section box type construction consist of 1 base section and 5 telescopic sections are extended by a single telescoping cylinder. All sections are fully extended/retracted automatically and locked in the selected working position
Two winches with cable follower
Both the main winch and the auxiliary winch with powerful line pull operate at high speeds, thus serving to enhance work efficiency
*Maximum permissible line pull may be affected by wire rope strength
New crane structure
During the development of the structural shape of the crane, *FEM analysis was applied to achieve a design tailored for optimal operation. The slewing frames’ structure ensures a highly rigid, compact style that is well suited for the overall planned design of the crane. Continuing the TADANO tradition of excellence and innovation
*FEM: Finite Element Method
|
 |
Outline of telescoping mode
Boom telescoping of this crane is performed with one telescoping cylinder. Each telescopic section is extended and fixed with pins in sequence from the top with several telescoping modes based on the designated job plan
Display telescoping status
A single cylinder and each section of boom actual condition are displayed on the AML by Telescoping monitor switch.
|
 |
Hydraulic offset jib (5˚-40˚)
Hydraulic offset jib can be adjusted between 5° to 40° by the jib tilt cylinder
Bi-fold jib
A two-stage, bi-fold lattice-type jib can be offset at 0°, 20°, and 40° to enable the operator to carry out jobs that require extra reaching ability
Insert jib
The new insert jib can be used for reaching higher place where the boom cannot reach.
Tiltable cab
You can operate the crane comfortably by tilting the cab during high hoisting operations such as lifting with the jib. The cab tilting angle is between 0° and 15°.
|
 |
Short jib *Option
Two offset angle (20° and 40°), new short jib can be used for lifting heavy load in tight spaces
|
HELLO - NET |
 |
 |
TADANO supports your crane management via the Internet, providing information about operational status, position and maintenance.
Monitoring machine information from your computer
1. Work History
HELLO-NET Owner’s Site displays the day-to-day operational status, mileage and remaining fuel for each machine equipped with a communication terminal. In addition, you can view a list displaying the number of hours of operation and the mileage of all your machines for any specified month.
2. Machine Position Data
Using HELLO-NET Owner’s Site, you can check a machine's latest position (up until the previous day) on a map. Two types of position data, listed below, are transmitted automatically from your machine once every day. Work Site: The location where the machine’s PTO has been activated (for one hour or more). Position at Day’s End: The final location from which GPS was able to receive data on a given day.
3. Maintenance Information
You can check the maintenance timetable of your machines for periodical replacement parts and inspection schedule. HELLO-NET supports the maintenance of your machine.
Telematics (machine data logging and monitoring system) with HELLO-NET via internet (*availability depends on the situation).
DETAILS: The availability of data communication systems, such as satellite or mobile communications which serve to widen the service area differs according to individual countries. Besides, there are some countries where the system itself is not in use yet. For details, please contact your distributor or our sales staff in charge.
|
MOUNTING AND DISMOUNTING SYSTEMS
The GR-1450EX has several mounting and dismounting systems for traveling and transportation. Only the boom mounting/dismounting system is optional.
|

|

|

|
Self-removable counterweight
Counterweight along with an auxiliary winch is hydraulically mounting/dismounting; in addition, dismounted counterweights can be lifted and moved for transport without a helper crane, as well as being re-mounted at a work site for operation.
|
LỐP |
26.5 R 25, áp suất 650 kPa |
THÙNG NHIÊN LIỆU |
300 lít |
TÙY CHỌN |
Móc chính 100 tấn (8 puly), móc chính 100 tấn bổ sung và các puly bổ sung (được sử dụng khi tải hơn 100 tấn), móc chính 45 tấn (3 puly), bộ ngăn ngừa ra cáp quá mức, bộ bơm hơi cho lốp |