Cẩu tự hành trên xe tải Tadano GT-600EL-3
Xe cẩu là loại thiết bị nâng hạ, sử dụng để cẩu, dịch chuyển các vật nặng trong thi công xây dựng, lắp ráp các bốc xếp kiện, tải… Thiết bị sở hữu khả năng làm việc ngoài sức tưởng tượng với sức nâng hàng hóa có thế từ vài trục tới hàng trăm tấn. Vì vậy xe cẩu dần trở thành loại máy móc thiết bị không thể vắng bóng trong những công trình thi công lớn ngày nay.
Trên thế giới có rất nhiều hãng chế tạo cẩu như: xe cẩu CAT, xe cẩu KOBELCO của Nhật Bản, xe cẩu MANTOVIC của Mỹ... Tuy nhiên nổi bật nhất trong dòng sản phẩm xe cẩu bánh lốp vẫn thuộc về hãng Tadano (Nhật Bản). Có nhiều khách hàng chia sẻ với MDX rằng họ mong muốn cẩu có khả năng di chuyển hàng hóa khối lượng lớn tại các vị trí không gian hẹp, địa hình phức tạp. Đặc biệt, cẩu phải đảm bảo về độ bền, dễ dàng vận hành và đem lại hiệu quả cao trong công việc.
Nhằm giải quyết những vấn đề này MDX sẽ giới thiệu thiệu tới khách hàng dòng cẩu tự hành trên xe tải Tadano GT-600EL-3, được ứng dụng các thành tựu khoa học tiên tiến nhất:
- Hệ thống truyền động nâng hạ chính, phụ được khép kín từ động cơ qua hộp số dạng hành tinh có kết cấu nhỏ gọn.
- Hiệu suất truyền động cao, tạo tỷ số truyền lớn và truyền lực sang tang cáp đều từ các phía, giảm tải trọng tập trung lên các vòng bi trên gối đỡ tang, nhờ tính ưu việt của hộp số hành tinh này nên giảm được kích thước khuôn khổ của bộ truyền và giảm được trọng lượng bản thân thiết bị.
Cẩu tự hành Tadano GT-600EL-3 hiện được VITRAC phân phối chính hãng tại thị trường Việt Nam, mời khách hàng xem chi tiết thông qua bài viết dưới đây:
KÍCH THƯỚC XE VÀ PHẠM VI LÀM VIỆC |
*Thông số kỹ thuật của cẩu tự hành trên xe tải Tadano GT-600EL-3 có thể thay đổi mà không thông báo trước.
*Thông số kỹ thuật của cẩu tự hành trên xe tải Tadano GT-600EL-3 có thể thay đổi mà không thông báo trước.
Two-person, full-width cabin
The full-sized cabin accommodates two passengers, allows comfortable traveling for the operator |
Operator Comfort
The crane cab provides improved livability and a more comfortable working environment.
The crane operating levers are of finger control type and surely and steadily respond to the operator |
THIẾT BỊ TỰ ĐỘNG BÁO QUÁ TẢI CỦA TADANO (TADANO AML-C) |
Các thông tin sau đây sẽ được hiển thị trên bộ báo của cẩu tự hành Tadano GT-600EL-3:
- Chức năng khóa tay trang điều khiển cùng với tín hiệu cảnh báo nghe-nhìn
- Số đường dây cáp
- Chỉ báo chiều dài cần chính
- Chỉ báo vị trí chân chống
- Góc quay toa
- Chỉ báo góc nghiêng cần / chiều dài cần / góc lắp cần phụ / chiều dài cần phụ / bán kính tải / sức nâng định mức / tải thực tế
- Chiều cao nâng móc tối đa
- Tỉ số giữa mô men tải thực tế và mô men tải định mức cho phép
- Tải cho phép
- Chức năng giảm tốc và dừng êm dịu cho việc nâng cần và quay toa
- Công tắc đăng kí vùng làm việc
- Chức năng khởi tạo bán kính tải / góc nghiêng cần / chiều cao nâng móc / phạm vi quay toa
- Đèn cảnh báo bên ngoài
- Chức năng trừ bì
- Áp thủy lực trên mạch chính
- Giám sát mức tiêu thụ nhiên liệu
- Chỉ báo tốc độ quay tang tời (tín hiệu nghe-nhìn) chính và phụ
- Chỉ báo trên lốp cao su |
ĐỘNG CƠ |
Xe cẩu tự hành bánh lốp GT-600EL-3 trang bị động cơ Daimler OM457LA đạt tiêu chuẩn EURO III.
Loại: 4 thì, turbo tăng áp và làm mát sau, 6 xi lanh thẳng hàng, phun trực tiếp, động cơ diesel làm mát bằng nước.
Dung tích xi lanh: 11.97 lít
Công suất ra tối đa: 260 kW ở 1 900 vòng / phút
Mô-men xoắn tối đa: 1 850 Nm ở 1 100 vòng / phút |
Automatic mechanical transmission
Push forward: Shifts up a gear. Switches to manual when driving in automatic
Push once to the right:Changes the shift position according to your speed when driving in manual.
Automatic/Manual Push to the left: Switches between automatic and manual (switchable at all times).
Pull backward: Shifts down a gear. Switches to manual when driving in automatic |
HỘP SỐ |
Hộp số ZF AS-Tronic 12AS2302 hộp số cơ gắn với phanh intarder, li hợp loại khô được điều khiển bằng điện khí nén và sang số tự động với 12 số tiến và 2 số lùi. |
TÍNH NĂNG MÁY |
Tốc độ di chuyển tối đa: 85 km/h.
Khả năng vượt dốc (tan): 67%. |
New suspensions for the carrier
The ride quality has been optimized to ensure the driver's comfort and protect the carrier
Front: Reyco leaf-type suspensions
Sachs shock absorbors: Improved ride comfort and operability
Rear: Rubber suspension mounts
Featuring rubber suspension co-developed with Hendrickson. Extreme durability proven in the harshest environments. Improved ride comfort and maintainability. |
Rear view camera and monitor
Cruise control
A system that automatically controls the speed of the carrier
High-speed driving and durability performance tests for the new truck crane
- Maximum speed test
- Road-holding ability test
- ABS test
- Brake performance test
- Road driving durability test: 15 000 km |
KIỂU LÁI |
Động cơ phía sau, tay lái bên tái, 8 x 4 |
HỆ THỐNG TREO |
Front: Load sharing tandem with leaf springs. Double acting shock absorbers.
Rear: Hendrickson ULTIMAAX, Rubber mounted tandem with walking beam. |
SỨC NÂNG TỐI ĐA |
Cẩu tải Tadano GT-600EL-3 có sức nâng đạt 60 000 kg ở 2.7 m |
BÁN KÍNH QUAY TỐI THIỂU |
11.7 m (tính tại điểm chính giữa của lốp ngoài xe) |
The rounded boom is made of high tensile steel which decreases its weight while increasing its strength to realize smooth and powerful crane operation, while the high-performance AML-C assists with safe and comfortable operation. In addition, the newly developed Smart Chart expands workability into whole new areas to improve operation efficiency
Rounded construction boom
The rounded boom constructed of high tensile steel contributes to decreased boom weight and increased boom strength.
Two telescoping modes [Ⅰ] & [Ⅱ]
The operator can select either of the two boom telescoping modes based on the designated job plan. This provides enhanced crane capabilities in accordance with work needs
Mode [Ⅰ] is extension of 2nd section only. Then synchronized extension of 3rd, 4th and 5th sections.
Mode [Ⅱ] is synchronized extension of 3rd, 4th and 5th sections. Then 2nd section independently
Two winches with cable follower
Both the main winch and the auxiliary winch have powerful 4.5-ton line pull and operate at high speeds for increased work efficiency.
Winch drum camera and monitor |
A two-stage, side up jib makes installation in narrow spaces possible. |
CẦN CHÍNH |
5 section full power partially synchronized telescoping boom of round box construction with 5 sheaves at boom head. The synchronization system consists of 2 telescope cylinders, extension cables and retraction cables. Hydraulic cylinder fitted with holding valve. 2 easily removable wire rope guards, rope dead end provided on one side of boom head. Boom telescope sections are supported by wear pads both vertically and horizontally.
Chiều dài khi thu lại hoàn toàn: 11 m
Chiều dài khi đẩy ra hoàn toàn: 43 m
Tốc độ khi đẩy cần: 32 m trong 150 s
Góc gần: -3.7˚ - 80.5˚
Tốc độ nâng cần: 10˚ đến 70˚ trong 50 s |
CẦN PHỤ |
2 đoạn quay xung quanh cần chính.
3 loại góc lắp đặt: 5º, 25º, 45º, xi lanh trợ lực cho việc treo và thu đẩy cần
Chiều dài: 9 m và 14.3 m |
TỜI CHÍNH |
Variable speed type with grooved drum driven by hydraulic axial piston motor through speed reducer. Power load lowering and raising. Equipped with automatic brake (neutral brake) and counterbalance valve. Controlled independently of auxiliary winch. Equipped with cable follower and drum rotation indicator.
Maximum permissible linepull wire strength: 55.1 kN (5,620 kgf)
Lực kéo cáp đơn: 56 kN {5 710 kgf}
Dây cáp: 16 mm x 235 mm
Root diameter x wide: 0.32 m x 0.69 m
Drum capacity: 304 m, 6 layers |
TỜI PHỤ |
Loại thay đổi được tốc độ, tang tời có rãnh được dẫn động bằng mô tơ thủy lực kiểu piston hướng trục.
Maximum permissible linepull wire strength: 55.1 kN (5,620 kgf)
Lực kéo cáp đơn: 56 kN {5 710 kgf}
Dây cáp: 16 mm x 127 mm
Root diameter x wide: 0.32 m x 0.69 m
Drum capacity: 304 m, 6 layers |
QUAY TOA |
Hydraulic axial piston motor driven through planetary slewing speed reducer. Continuous 360˚ full circle slewing on ball bearing. Equipped with manually locked/released slewing brake. A positive slewing lock for travel modes, manually engaged in cab. Twin slewing system : Free slewing or lock slewing controlled by selector switch in cab
Tốc độ quay toa: 1.6 vòng / phút |
HỆ THỐNG THỦY LỰC |
Cẩu Tadano GR-600EL-3 trang bị 2 bơm piston thay đổi lưu lượng cho thu đẩy cần, nâng hạ cần và chạy tời. Bơm bánh răng cho trợ lái, xoay toa và các trang bị tùy chọn.
Van điều khiển: van tổ hợp tác động bằng áp thủy lực điều khiển kết hợp với van giảm áp.
Dung tích thùng dầu thủy lực xấp xỉ 737 lít.
Bộ làm mát nhớt: loại làm mát bằng quạt gió, áp suất dầu mạch chính hiển thị trên màn hình AML |
Outrigger Asymmetric Extension Width Control
When operating the crane with the asymmetric outriggers extended, the AML-C detects the extension width of all of the crane's outriggers (front, rear, left and right) to measure maximum work capacity in each area. When slewing the boom from the longer outrigger area to the shorter outrigger area, the AML-C detects the motion and displays
The maximum capacity according to the extension width of each of the outriggers,and brings the motion to a slow stop before it reaches the maximum capacity. Therefore, even in the case of operator error, the AML-C's slow stop function will help to minimize any safety risk. |
CHÂN CHỐNG |
4 chân chống chữ H vận hành bằng thủy lực. Từng chân chống được điều khiển đồng hồ hoặc riêng lẻ từ cabin.
Mỗi chân chống được trang bị cảm biến đo bề rộng duỗi ra:
- Tối đa: 7 000 mm
- Trung bình: 4 700 mm và 6 500 mm
- Tối thiểu: 2 510 mm
- Float size: 450 mm x 0.29 m |
ECO MODE SYSTEMS |
The Eco Mode System controls the maximum engine speed at the time of crane operation. To prevent an unnecessary rise in engine speed when there is excessive acceleration, the system enables fuel consumption and CO2 emissions to decrease by Max. 22% with Eco mode 1, and Max. 30% with Eco mode 2, and the noise level is reduced. |
POSITIVE CONTROL SYSTEM |
The Positive Control System effectively controls the quantity of hydraulic pump discharge during crane operation in response to the amount of movement applied by the operating control lever. When the crane is in a state of idling, the Positive Control System keeps the quantity of hydraulic pump discharge to a minimum, reducing fuel consumption and CO2 emissions by up to 20%.
Non-operating mode
The mode keeps the quantity of hydraulic pump discharge to a minimum, which enables a considerable decrease in fuel consumption.
Operating mode
The mode enables the hydraulic pump to function effectively in response to the amount of movement the operating lever applies. |
SMART CHART SYSTEM |
The newly developed Smart Chart expands the working area, allowing you to get the best crane performance in any outrigger extension setup.
Tadano's new Smart Chart taps into a crane's full potential by expanding the rear part of the conventional circular work area into a square for increased load radius when the outriggers are extended to improve safety and efficiency. |
HELLO - NET |
TADANO supports your crane management via the Internet, providing information about operational status, position and maintenance.
Monitoring machine information from your computer
1. Work History
HELLO-NET Owner’s Site displays the day-to-day operational status, mileage and remaining fuel for each machine equipped with a communication terminal. In addition, you can view a list displaying the number of hours of operation and the mileage of all your machines for any specified month.
2. Machine Position Data
Using HELLO-NET Owner’s Site, you can check a machine's latest position (up until the previous day) on a map. Two types of position data, listed below, are transmitted automatically from your machine once every day. Work Site: The location where the machine’s PTO has been activated (for one hour or more). Position at Day’s End: The final location from which GPS was able to receive data on a given day.
3. Maintenance Information
You can check the maintenance timetable of your machines for periodical replacement parts and inspection schedule. HELLO-NET supports the maintenance of your machine.
Telematics (machine data logging and monitoring system) with HELLO-NET via internet (*availability depends on the situation).
DETAILS: The availability of data communication systems, such as satellite or mobile communications which serve to widen the service area differs according to individual countries. Besides, there are some countries where the system itself is not in use yet. For details, please contact your distributor or our sales staff in charge. |
LỐP |
315/80R22.5, áp lực khí: 850 kPa |
THÙNG NHIÊN LIỆU |
300 lít |
TÙY CHỌN |
*Thông số kỹ thuật của cẩu tự hành trên xe tải Tadano GT-600EL-3 có thể thay đổi mà không thông báo trước.
Từ khóa: cẩu bánh lốp, cẩu bánh xích, xe cẩu, xe cau, xe cẩu bánh lốp, xe cẩu bánh xích, mua cẩu, mua xe cẩu cũ, xe cẩu mới, xe cẩu giá rẻ, cẩu bánh lốp, cẩu bánh xích, xe cẩu, xe cau, xe cẩu bánh lốp, xe cẩu bánh xích, mua cẩu, mua xe cẩu cũ, xe cẩu mới, xe cẩu giá rẻ, cẩu bánh lốp, cẩu bánh xích, xe cẩu, xe cau, xe cẩu bánh lốp, xe cẩu bánh xích, mua cẩu, mua xe cẩu cũ, xe cẩu mới, xe cẩu giá rẻ, Cần trục bánh hơi 10 tấn, Mua bán cần cẩu bánh xích, Giá xe cẩu mini, Cần trục bánh hơi 16 tấn, Cần trục ô tô, Cần trục bánh lốp là gì, cẩu bánh xích, Nguyên lý làm việc của cần cẩu, Kích thước xe cẩu 150 tấn, Thông số kỹ thuật cẩu 120 tấn, Cần trục bánh xích 10 tấn, Bằng ĐẶC tính tải trọng nâng cẩu 25 tấn, Số độ tải trọng cẩu 70 tấn, Thông số kỹ thuật cẩu Kato 100 tấn, Cần trục bánh hoi, Cần trục Ô tô 16 tấn, Cần trục bánh xích, Cẩu RTG là gì, RTG crane, Cẩu bờ QC, Cẩu giàn, Cần trục bánh lốp, Xe cau banh lop, Xe cau banh lop 16 tan, Cau banh xich, Can truc banh lop la gi, Can truc o to, Can truc banh hoi 10 tan, Cần trục bánh xích, Cần trục bánh lốp là gì, Cần trục bánh xích 25 tấn, Cần cẩu bánh xích 25t, cẩu bánh xích, Xe cẩu bánh xích mini, Mua bán cẩu bánh xích, Cần trục bánh xích Hitachi, Cần cẩu bánh lốp, Xe cẩu bánh hơi, Cần trục bánh xích 10t, Cẩu bánh xích KH125, Xe cẩu KH100, Catalogue Hitachi kh 100, Kích thước xe cẩu 150 tấn, Cần trục bánh xích 10 tấn, Thông số kỹ thuật cẩu 120 tấn, Catalog cần cẩu bánh xích, Số độ tải trọng cẩu 70 tấn, Bằng ĐẶC tính tải trọng nâng cẩu 25 tấn, Xe cau banh xich mini, Can cau banh xich 25t, Gia xe cau banh xich, Can truc banh xich Hitachi