 |
 |
Operator Comfort
The crane cab provides improved livability and a more comfortable working environment.
|
 |
Air conditioner
Hot-water heater and air conditioning
Seat adjustment
Multiple seat adjustment positions for ease of operation
Adjustment of control lever stand
The control lever stand has a 3-stage adjustment feature.
Before you enter or exit the cab, or when you complete the crane operation, set the control lever stand on the left to the stowing position.
The unlock lever is used by pulling to adjust for all positions of the control lever stand.
The control levers are smooth and responsive to the operators touch.
|
WIDER STEPS AND HAND RAILS |
 |
DASHBOARD INDICADOR AND WARNING SYMBOLS |
 |
THIẾT BỊ TỰ ĐỘNG BÁO QUÁ TẢI CỦA TADANO (TADANO AML-C) |
 |
Các thông tin sau đây sẽ được hiển thị trên bộ báo của cẩu địa hình Tadano GR-600EX-3:
- Chức năng khóa tay trang điều khiển cùng với tín hiệu cảnh báo nghe-nhìn
- Số đường dây cáp
- Chỉ báo chiều dài cần chính
- Chỉ báo vị trí chân chống
- Góc quay toa
- Chỉ báo góc nghiêng cần / chiều dài cần / góc lắp cần phụ / chiều dài cần phụ / bán kính tải / sức nâng định mức / tải thực tế
- Chiều cao nâng móc tối đa
- Tỉ số giữa mô men tải thực tế và mô men tải định mức cho phép
- Tải cho phép
- Chức năng giảm tốc và dừng êm dịu cho việc nâng cần và quay toa
- Công tắc đăng kí vùng làm việc
- Chức năng khởi tạo bán kính tải / góc nghiêng cần / chiều cao nâng móc / phạm vi quay toa
- Đèn cảnh báo bên ngoài
- Chức năng trừ bì
- Áp thủy lực trên mạch chính
- Giám sát mức tiêu thụ nhiên liệu
- Chỉ báo tốc độ quay tang tời (tín hiệu nghe-nhìn) chính và phụ
- Chỉ báo trên lốp cao su
|
ĐỘNG CƠ |

|
Xe cẩu địa hình bánh lốp Tadano GR-600EX-3 trang bị động cơ Mitsubishi 6M60-TL đạt tiêu chuẩn EUROMOT IIIB.
Loại: 4 thì, turbo tăng áp và làm mát sau, 6 xi lanh thẳng hàng, phun trực tiếp, động cơ diesel làm mát bằng nước.
Dung tích xi lanh: 7.545 lít
Công suất ra tối đa: 200 kW ở 2 600 vòng / phút
Mô-men xoắn tối đa: 785 Nm ở 1 400 vòng / phút
New carrier frame
The new carrier frame design was developed and built so that its lightweight is compatible with its high rigidity to achieve an advanced level of performance. As a result, the rigidity was enhanced by as much as *35% which enables highly stabilized maneuverability for the new model of crane
Winch drum monitoring mirror
Folding mirror reduces height during transport.
|
HỘP SỐ |
Hoàn toàn tự động, được điều khiển bằng điện tử
Trợ lái thủy lực: có sẵn 4 mode chuyển hướng: 2 bánh trước, 4 bánh kết hợp, 4 bánh theo đường chéo.
|
TÍNH NĂNG MÁY |
Tốc độ di chuyển tối đa: 36 km/h, 25 km/h (đặc tính kỹ thuật châu Âu)
Khả năng vượt dốc (tan): 147% (đến lúc dừng máy), 30% .
* Máy nên được vận hành trong thiết kế giới hạn của buồng trục khuỷu động cơ. (30º: Cummin QSB6.7)
|
KIỂU LÁI |
Động cơ phía sau, tay lái bên phải, 2 cách lựa chọn trục dẫn động (bằng công tắc tay).
4 x 2 trục trước chủ động, 4 x 4 cả 2 trục chủ động.
|
HỆ THỐNG TREO |
Trước: gắn cứng trên khung xe
Sau: treo bằng chốt xoay với xi lanh khóa thủy lực
|
SỨC NÂNG TỐI ĐA |
Cẩu địa hình Tadano GR-600EX-3 có sức nâng đạt 60 000 kg ở 3 m |
KHỐI LƯỢNG |
Tổng khối lượng xe cẩu địa hình Tadano GR-600EX-3: 43 735 kg
- Trục trước: 21 555 kg
- Trục sau: 22 180 kg
|
BÁN KÍNH QUAY TỐI THIỂU |
11.9 m (lái 2 bánh), 6.8 m (lái 4 bánh) (tính tại điểm chính giữa của lốp ngoài xe) |
CẦN CHÍNH |
5 đoạn, được thu đẩy hoàn toàn và đồng bộ cho từng nhóm đoạn cần.
Chiều dài khi thu lại hoàn toàn: 11 m
Chiều dài khi đẩy ra hoàn toàn: 43 m
Tốc độ khi đẩy cần: 32 m trong 128 s
Tốc độ nâng cần: 20˚ đến 60˚ trong 46 s
|
CẦN PHỤ |
2 đoạn quay xung quanh cần chính.
3 loại góc lắp đặt: 3.5º, 25º, 45º, xi lanh trợ lực cho việc treo và thu đẩy cần
Chiều dài: 10.1 m và 17.7 m
|
TỜI CHÍNH |
Loại thay đổi được tốc độ, tang tời có rãnh được dẫn động bằng mô tơ thủy lực kiểu piston hướng trục.
Lực kéo cáp đơn: 54.9 kN {5 600 kgf}
Vận tốc cuốn cáp: 136 m / phút. (ở lớp thứ 4)
Dây cáp: 19 mm (Đường kính)
|
TỜI PHỤ |
Loại thay đổi được tốc độ, tang tời có rãnh được dẫn động bằng mô tơ thủy lực kiểu piston hướng trục.
Lực kéo cáp đơn: 54.9 kN {5 600 kgf}
Vận tốc cuốn cáp: 136 m / phút. (ở lớp thứ 4)
Dây cáp: 19 mm (Đường kính)
|
TWO WINCHES WITH CABLE FOLLOWER |
Both the main winch and the auxiliary winch have powerful line pull and operate at high speeds thus enhancing work efficiency.
*Maximum permissible line pull may be affected by wire rope strength.
|

|
QUAY TOA |
Tốc độ quay toa: 2.4 vòng / phút
Bán kính quay toa, đuôi xe: 4 190 mm
|
HỆ THỐNG THỦY LỰC |
Cẩu Tadano GR-600EX-3 trang bị 2 bơm piston thay đổi lưu lượng cho thu đẩy cần, nâng hạ cần và chạy tời. 2 Bơm bánh răng cho trợ lái, xoay toa và các trang bị tùy chọn.
Van điều khiển: van tổ hợp tác động bằng áp thủy lực điều khiển kết hợp với van giảm áp.
Dung tích thùng dầu thủy lực xấp xỉ 840 lít.
Bộ làm mát nhớt: loại làm mát bằng quạt gió, áp suất dầu mạch chính hiển thị trên màn hình AML
|
 |
Outrigger Asymmetric Extension Width Control
When operating the crane with the asymmetric outriggers extended, the AML-C detects the extension width of all of the crane's outriggers (front, rear, left and right) to measure maximum work capacity in each area. When slewing the boom from the longer outrigger area to the shorter outrigger area, the AML-C detects the motion and displays
The maximum capacity according to the extension width of each of the outriggers,and brings the motion to a slow stop before it reaches the maximum capacity. Therefore, even in the case of operator error, the AML-C's slow stop function will help to minimize any safety risk.
|
CHÂN CHỐNG |
4 chân chống chữ H vận hành bằng thủy lực. Từng chân chống được điều khiển đồng hồ hoặc riêng lẻ từ cabin.
Mỗi chân chống được trang bị cảm biến đo bề rộng duỗi ra:
- Tối đa: 7 300 mm
- Trung bình: 6 700 mm và 5 500 mm
- Tối thiểu: 2 700 mm
- Chân đế (Đường kính): 600 mm
|
FUEL MONITORING SYSTEM |
The Fuel Monitoring System, displayed on the AML-C screen, monitors fuel consumption rates during crane operations, idling, and while traveling, allowing the operator to optimize fuel efficiency, reduce CO2 emissions and noise level.
|

|
 |
ECO MODE SYSTEMS |
 |
The Eco Mode System controls the maximum engine speed at the time of crane operation. To prevent an unnecessary rise in engine speed when there is excessive acceleration, the system enables fuel consumption and CO2 emissions to decrease by Max. 22% with Eco mode 1, and Max. 30% with Eco mode 2, and the noise level is reduced.
|
POSITIVE CONTROL SYSTEM |
 |
The Positive Control System effectively controls the quantity of hydraulic pump discharge during crane operation in response to the amount of movement applied by the operating control lever. When the crane is in a state of idling, the Positive Control System keeps the quantity of hydraulic pump discharge to a minimum, reducing fuel consumption and CO2 emissions by up to 20%.
Non-operating mode
The mode keeps the quantity of hydraulic pump discharge to a minimum, which enables a considerable decrease in fuel consumption.
Operating mode
The mode enables the hydraulic pump to function effectively in response to the amount of movement the operating lever applies.
|
THE ULTIMATE BOOM FOR THE ROUGH TERRAIN CRANE |
 |
The rounded boom is made of high tensile steel, which allows for decreased boom weight and increased boom strength. The high performance AML-C comes standard and aids the operator in maintaining a safe operation. |
ASSIST CYLINDER FOR LIB |
 |
When mounting and stowing the jib, the assist hydraulic cylinders are used resulting in increased work efficiency and safety. |
 |
Two telescoping modes Ⅰ & Ⅱ
The operator has enhanced capabilities with two boom telescoping options whichever suits the lift needs
Mode Ⅰ is extension of 2nd section only. Then follows the synchronized extension of 3rd, 4th and 5th sections.
Mode Ⅱ is synchronized extension of 3rd, 4th and 5th sections. Then 2nd section extends independently
New crane structure
During development of the structural shape of the crane, *FEM analysis was applied to achieve a design tailored for optimal operation. The slewing frames’ structure ensures a highly rigid, compact style that is well suited for the overall planned design of the crane.
Continuing the TADANO tradition of excellence and innovation.
|
HELLO - NET |
 |
 |
TADANO supports your crane management via the Internet, providing information about operational status, position and maintenance.
Monitoring machine information from your computer
1. Work History
HELLO-NET Owner’s Site displays the day-to-day operational status, mileage and remaining fuel for each machine equipped with a communication terminal. In addition, you can view a list displaying the number of hours of operation and the mileage of all your machines for any specified month.
2. Machine Position Data
Using HELLO-NET Owner’s Site, you can check a machine's latest position (up until the previous day) on a map. Two types of position data, listed below, are transmitted automatically from your machine once every day. Work Site: The location where the machine’s PTO has been activated (for one hour or more). Position at Day’s End: The final location from which GPS was able to receive data on a given day.
3. Maintenance Information
You can check the maintenance timetable of your machines for periodical replacement parts and inspection schedule. HELLO-NET supports the maintenance of your machine.
Telematics (machine data logging and monitoring system) with HELLO-NET via internet (*availability depends on the situation).
DETAILS: The availability of data communication systems, such as satellite or mobile communications which serve to widen the service area differs according to individual countries. Besides, there are some countries where the system itself is not in use yet. For details, please contact your distributor or our sales staff in charge.
|
LỐP |
29.5 - 25 22 PR(OR) hay 29.5-25 28 PR(OR), lốp đơn x 4 |
THÙNG NHIÊN LIỆU |
300 lít |
TÙY CHỌN |
Móc chính 60 tấn (6 puly), móc chính 35 tấn (3 puly), bộ ngăn ngừa ra cáp quá mức, bộ bơm hơi cho lốp |